XF-108 Rapier

Nagysebességű deltaszárnyú elfogóvadásznak, illetve a B-70 kísérésére tervezték, Mach 3+ csúcssebességgel. Ez a North American Aviation utolsó terméke. Két hajtóműve lett volna, ugyanaz a J-93 típus, mint az XB-70-esé. 1959 szeptemberében a programot törölték.

Egy XF-108 prototípus a múzeumban. Sosem repült.

Műszaki adatok

Gyártó: North American
Hosszúság: 27,12 m
Fesztáv: 17,5 m
Magasság: 6,32 m
Üres tömeg: 23 090 kg
Tankolható üzemanyag:
Bevetési felszállótömeg: 34 530 kg
Maximális felszállótömeg: 46 510
Hajtómű típusa: General Electric J93-GE-3AR
Hajtóművek száma: 2
Hajtómű teljesítménye: 133,6 kN
Maximális sebesség: 3186 km/h (3 mach)
Szolgálati magassági határ: 24 400 m
Szolgálati hatósugár: 1641 km
Átrepülési távolság: 4000 km
Fegyverfelfüggesztési pontok: 3
Személyzet: 1 fő
Fegyverzet: 3 db Hughes GAR-9 Falcon levegő-levegő rakéta
Fedélzeti elektronika: nincs adat
Hadrendbe állították: soha
Bevetették: soha
Ára: nics adat
Ismert változatok: nincsenek