Jak-36 Freehand*
További képek

 

Szovjet kísérleti gép a függőleges fel- és leszállás vizsgálatára. Először 1963-ban repült,ezzel a világ legelső VTOL-gépe. Két elfordítható fúvókájú hajtóműve volt, amelyek egyszerre szolgáltak emelő- és tólóhajtóműként. Ezek a farokban, a szárnyvégeken és az orrcsúcsban elhelyezett fúvókkal tökéletes stabilitást adtak a gépnek. Futóműve tandem elrendezésű, a szárnyvégeken támasztófutókkal. Ezekkel a gép kísértetiesen hasonlít a Harrierre...

Műszaki adatok

Gyártó: Jakovlev Tervezőiroda
Hosszúság:
Fesztáv:
Magasság:
Szárnyfelület:
Üres tömeg:
Tankolható üzemanyag:
Maximális fegyverterhelés:
Maximális felszállótömeg:
Hajtómű típusa: Koljeszov
Hajtóművek száma: 2
Hajtómű teljesítménye: 36,78 kN
Maximális sebesség:
Szolgálati magassági határ:
Szolgálati hatósugár:
Fegyverfelfüggesztési pontok:
Személyzet: 1 fő
Hadrendbe állították: soha
Bevetették:
Üzemeltető országok:
Ára:
Ismert változatok:
Hasonló típusok:
Jak-38, Jak-141, Harrier, F-35

 

 

Fotóalbum
Klikkelj a képekre, hogy teljes méretben lásd! Figyelem, minden kép ugyanabban az ablakban nyílik!

   

* a volt Varsói Szerződés tagországai által gyártott repülőgépeket NATO-kódnevük után is ismerjük, ez a vadászgépeknél F-fel kezdődik.

Vissza a kísérleti gépek-főoldalára