Tu-160 Blackjack* További képek

 

A Szovjetúnió válasza a B-1-esre. 1980-92-ig tartott a fejlesztés és gyártás, majd a programot leállították. Az utóbbi időkben újraindították és 2000-ben ismét szolgálatba állt egy Tu-160. Összesen 15 van hadrendben, valamennyit Oroszország üzemelteti. Ukrajna is kapott a Szovjetúnió flottájából, ám 2001. februárjában az utolsót is megsemmisítette.

Míg az USA a B-1B-vel megelégedett szerényebb sebességgel a nagyobb hatótávolság és fegyverterhelés érdekében, az oroszok, talán még a sztálini "gyorsabban, messzebbre, magasabbra" elv alapján ragaszkodtak a kétszeres hangsebességhez. Felszállási úthossza 3 050 m. Radarkeresztmetszete sokszorosa a B-1-esének. A gép magasan komputerizált, elektronikája a nyugati gépekhez képest mégis gyenge. A legnagyobb probléma az üzemeltetés magas költsége, csak kevés Blackjack repülhető. Hatótávolsága 14 000 km, szolgálati magassági határa 16 km.

Fegyverzete hasonló a B-1-eséhez: manőverező robotrepülőgépek (pl. Kh-55MS Kent*, amelyekből 12-t lehet betárazni), rakéták (pl. Kh-15P Kickback*), nukleáris, vagy hagyományos robbanófejjel. Maximális fegyverterhelése 40 tonna.

A Tu-160-asok és a Kh-55MS robotrepülőgépek továbbfejlesztése elkezdődött.

Szerkesztés alatt.

 

Fotóalbum
Klikkelj a képekre, hogy teljes méretben lásd! Figyelem, minden kép ugyanabban az ablakban nyílik!
Egy Blackjack* Kh-55SM robotrpülőgépet indít A Tu-160 légi utántöltésre is alkalmas
    Szemből egész hasonló a B-1-eshez    

* a volt Varsói Szerződés tagországai által gyártott repülőgépeket NATO-kódnevük után is ismerjük, ez a bombázóknál B-vel kezdődik. Ugyanígy a fegyverek neve a levegő-levegő rakétáknál A-val, a földi célok elleni fegyvereké K-val.

 

Vissza a bombázó-főoldalra