XB-35 Flying Wing További képek

A repülés úttörője, John Northrop évtizedeket töltött egy csupaszárny gép kifejlesztésével, hogy nagyobb sebességű és hatótávolságú gépeket alkothasson. Az XB-35 1946. június 25-én emelkedett a levegőbe. A gépet egy Northrop P-61 Black Widow kísérte (egyelőre nincs róla fényképem. 45 évvel később a Northrop YF-23-asát ismét Black Widow-nak nevezte). Nem sokkal azután, hogy a pilóta a fenti képet készítette, gépe lángba borult és lezuhant, de pilótája ki tudott ugrani és túlélte. Az amerikai kormány 15 példányt rendelt belőle: 2 kísérleti gépet és 13 tesztgépet. A géppel sok probléma volt. Hajtóműve 8 darab benzinmotoros légcsavar volt, amelyek kettesével voltak elhelyezve a szárny hátulján (l. B-36). A négyágú légcsavarok egymással szemben forogtak, ami rendkívül megbonyolította a hajtóművet. A csupaszárny elrendezéssel is gondok voltak, a korabeli technikával nem lehetett megfelelő stabilitást adni neki. A későbbi 200 darabos megrendelést ezért törölték.
A Northrop nem adta fel, a gépet áttervezték és sugárhajtóművel szerelték fel, ez lett az YB-49-es. Ez sem lett sikeres, de 1988-ra megkonstruálták a hadrendbe is állított csupaszrány nehézbombázót, a B-2-est.

Fotóalbum
Klikkelj a képekre, hogy teljes méretben lásd! Figyelem, minden kép ugyanabban az ablakban nyílik!

A propellerek a szárny hátsó részébe vannak beépítve, akárcsak a B-36-osban Jól látszanak a koaxiális (ellenforgó) légcsavarok a leszálló XB-35-ösön
Ezen a képen látszanak igazán a gép méretei